Tiedote Kiteen Pallon Superpesis-joukkueen ottelutapahtumien pääsylippukäytännöistä

Kuten kaikki tiedämme, koronaviruspandemia on aiheuttanut poikkeuksellisia järjestelyitä ja haasteita myös pesäpallon saralle ja viruksen aiheuttamat rajoitukset tulevat näkymään myös pesäpallo-otteluissa kaudella 2020.

Tämän hetkisen linjauksen mukaisesti 31.7.2020 saakka on voimassa kokoontumisrajoitus, jossa yleisömäärä yleisötapahtumissa on rajattu 500 henkilöön. 500 henkilön joukkoon lasketaan osittain myös ottelutapahtuman henkilökunta, joten tämä aiheuttaa suuria haasteita myös Kiteen Pallolle yleisömäärän ja lipunmyynnin suhteen.

Näissä poikkeusoloissa joudumme valitettavasti tekemään koviltakin tuntuvia ratkaisuja ja toivommekin kaikilta sidosryhmiltämme ja kannattajiltamme ymmärrystä vallitsevassa tilanteessa. Yhdessä selviämme tästäkin ja kipasydämellä jatkamme eteenpäin lopulta entistä vahvempina.

Kausikorttilaiset normaalisti otteluihin

Kuten jo aiemmin tiedotimme kausi- tai VIP-kortin ennen kausikorttien myynnin lopetusta hankkineet ovat ensisijalla ja kausi- tai VIP-kortti oikeuttaa sisäänpääsyyn normaalisti myös kokoontumisrajoitusten voimassaollessa. Kausi- ja VIP-korttilaisille tulee kuitenkin velvollisuus ilmoittaa vähintään kaksi
vuorokautta ennen ottelua, mikäli ovat tulossa otteluun. Tästä tulemme olemaan yhteydessä henkilökohtaisesti jokaiseen kausi- ja VIP-kortin haltijaan.

Kausi- ja VIP-korttilaisia lukuun ottamatta sisäänpääsy otteluihin tapahtuu ainoastaan pääsylipulla. Kaudella 2020 lipunhinnat tulevat olemaan seuraavat:

– Normaali pääsylippu 20 €

– KiPan juniorijoukkueiden toimihenkilöt ja 2004 tai aikaisemmin syntyneet omat junioripelaajat 10 € (ei ennakkomyyntiä)

– 2005 ja myöhemmin syntyneet 5 € (ei ennakkomyyntiä)

Normaalista poiketen siis myös KiPan omat junioripelaajat ja juniorijoukkueiden toimihenkilöt ovat oikeutettuja sisäänpääsyyn ainoastaan pääsylipulla.
Normaalien kauskorttien myynti on siis lopetettu tältä kaudelta, mutta myynnissä on tällä hetkellä 300 euron hintainen erikoiskausikortti, joka oikeuttaa sisäänpääsyyn kaikkiin Kiteen Pallon Miesten Superpesis-joukkueen kotiotteluihin kaudella 2020 (sis. myös harjoitus- ja pudotuspeliottelut).

Erikoiskausikortin voi ostaa Kiteen Pallon toimistolta, soittamalla 040 129 2885, laittamalla sähköpostia kiteenpallo@kipa90.com tai laittamalla meille viestiä KiPan some-kanavissa (Facebook, Instagram, Twitter).

Lippujen ennakkomyynti ja harjoitusotteluiden liput

Ennakkomyyntiin lipuista tulevat ainoastaan normaalihintaiset liput. 10 ja 5 euron hintaiset liput ovat myynnissä ainoastaan portilla tuntia ennen ottelun alkua, mikäli lippuja ennakkomyynnistä jää. Lapselle on tietenkin mahdollista ostaa lippu myös ennakkoon normaalilipun hinnalla. Tällä järjestelyllä estämme edullisempien lippujen väärinkäytön.

Ennakkomyynti runkosarjan kolmeen ensimmäiseen kotiotteluun (su 5.7. KiPa-IPV, su 12.7. KiPa-JoMa ja to 16.7. KiPa-SiiPe) on käynnissä tästä hetkestä eteenpäin. Aluksi ennakkomyyntiin tulee 300 lippua/ottelu ja mikäli lippuja jää vielä myytäväksi kausi- ja VIP-korttilaisten ilmoitusten jälkeen, vapautuvat loput liput myyntiin kaksi vuorokautta ennen ottelua. Ennakkolipuissa on ostorajoitus, maksimissaan 4 lippua/ostaja.

Ennakkolippuja voi ostaa Kiteen Pallon toimistolta, soittamalla 040 129 2885, laittamalla sähköpostia kiteenpallo@kipa90.com tai laittamalla viestiä KiPan some-kanavissa (Facebook, Instagram, Twitter). Ennakkolippu varataan henkilön nimellä rannan puoleiselle portille, kun lippu on maksettu. Ennakkoliput tulee lunastaa portilta viimeistään 30 minuuttia ennen ottelun alkua. Mikäli ennakkolippua ei ole lunastettu tähän mennessä, lippu vapautuu takaisin myyntiin, eikä rahoja palauteta. Ennakkomyynti heinäkuun kahteen viimeiseen kotipeliin (su 26.7. KiPa-Tahko ja ti 28.7. KiPa-KeKi) aukeaa SiiPe-kotipelin jälkeen.

Kiteen Pallon Superpesis-joukkue pelaa kaksi harjoitusottelua Rantakentällä, perjantaina 26.6. klo 18 Joensuun Mailaa ja sunnuntaina 28.6. klo 17 Siilinjärven Pesistä vastaan. Harjoitusotteluihin lippujen hinnat ovat seuraavat:

– Normaali lippu 10 €

– Juniorijoukkueiden toimihenkilöt, omat juniorit, 2005 ja myöhemmin syntyneet 5 €

Pesäpalloliiton myöntämät vapaakortit

Pesäpalloliiton liittojohtokunta on myös tehnyt päätöksen tuomari- ja vapaakorttioikeuksista kaudella 2020. Liiton myöntämillä vapaakorteilla toimintatapa on kokoontumisrajoitusten ajan seuraava:

Pesäpalloliiton yhteistyökumppanit: Oikeus sisäänpääsyyn, kunhan paikka on varattu etukäteen Kiteen Pallolta vähintään kaksi vuorokautta ennen ottelun alkua.
Tuomarikortit kaikilla tasoilla: Oikeus sisäänpääsyyn, kun ottelu on alkanut, mikäli katsomossa on kokoontumisrajoituksen puitteissa tilaa.
Muut vapaakortit, kuten Pesäpalloliiton kunniajäsenet ja 10 Itä-Lännen pelaajat: Sama ohjeistus kuin tuomarikorttien osalta.
Tiedotusvälineet: Pesäpalloliitto toimittaa erillisen ohjeistuksen koskien tiedotusvälineiden akkreditointia otteluihin 1.6.2020 alkavalla viikolla.

Tuomari- ja vapaakortit tulevat lunastettaviksi PESIS-applikaatioon niihin oikeutettujen henkilöiden osalta. Lisäohjeet julkaistaan kesäkuun alussa. Tämä ohjeistus on voimassa toistaiseksi ja koskee myös kokoontumisrajoitusten mahdollisesti lieventyessä loppuunmyytyjä otteluita kaudella 2020.